Kreatywny sposób na reklamę

 

Od wieków wiadomo, że reklama jest dźwignią handlu. Ludzkość wymyśliła już tysiące sposobów polecenia i zaprezentowania swojego produktu. Tak samo, jak jemy oczami, również nimi kupujemy. Przyciągają nas wszelakie kształty, kolory, formy. Reklamodawcy poszli o krok dalej i starają się oddziaływać na wszystkie nasze zmysły: wzrok, słuch, smak, węch i dotyk.

Oferta na wyciągnięcie ręki

ulotka reklamowaMoim zdaniem ulotka reklamowa jest jedną z najbardziej podstawowych i najbardziej rozpowszechnionych rodzajów reklam. Wystarczy przejść deptakiem w większym mieście lub pospacerować po centrum handlowym, a zostajemy obdarowani naręczami karteczek polecających bankowość mobilną, kosmetyki, spotkania autorskie, konkursy (główną nagrodą jest zazwyczaj samochód), domy grozy, restauracje, szkoły dla dorosłych i tysiące innych usług i produktów. Podstawowymi zadaniami takiej ulotki jest przyciągnięcie wzroku, przekazanie jasnej treści i znalezienie grupy docelowej. Niewątpliwą jej zaletą jest to, że możemy na niej zareklamować prawie każdą branżę. Możemy również spersonalizować ją według własnych potrzeb. Jej wygląd zależy całkowicie od nas: poczynając od treści i zamieszczonych na niej zdjęć, po czcionkę, rodzaj papieru, wielkość ulotki, rodzaj jej złożenia. Zadałam sobie pytanie: czy ten rodzaj reklamy działa? Kiedy trafiła mi w ręce ulotka pizzerii ze zdjęciem smacznie wyglądającej pizzy, od razu mam poczucie, że mam na nią ochotę. Czyli działa.

Nie każdą firmę stać na wielką kampanię reklamową, w której osoba z pierwszych stron gazet będzie zachwalać wybrane produkty. Czy reklama tworzona z wielkim rozmachem jest jedyną, która przyniesie zamierzony skutek? Absolutnie, nie. Jedną z najlepszych (i nie najdroższych) form zaprezentowania swojego produktu są ulotki reklamowe. Warto je tworzyć i warto po nie sięgać.